povratak
Danska premijerka podržala Rijeka Gateway, zajednički projekt Enne Logic i APM Terminalsa
Kontejnerski terminal Rijeka Gateway zajednički razvijaju i njime će zajednički upravljati ENNA Logic, tvrtka iz sastava ENNA Grupe te APM Terminals koji je dio danske Maersk grupe.
Predsjednica Vlade Kraljevine Danske Mette Frederiksen u ponedjeljak, 6. ožujka 2023., posjetila je Rijeku te obišla lokaciju budućeg kontejnerskog terminala Rijeka Gateway.
Riječ je o terminalu čije se otvorenje očekuje 2025. Zajednički ga razvijaju i njime će zajednički upravljati ENNA Logic, tvrtka iz sastava ENNA Grupe te APM Terminals koji je dio danske Maersk grupe (APM Terminals 51%, ENNA Logic 49%).
Premijerka Frederiksen se u pratnji hrvatskog premijera Andreja Plenkovića sastala s vodećim ljudima toga projekta. Na predstavljanju je bio i predsjednik uprave ENNA-e Pavao Vujnovac.
– Rijeka je vrlo važna i politički i gospodarski, ne samo za Hrvatsku nego i za cijelu Europu -poručila je premijerka Frederiksen izrazivši zadovoljstvo zbog suradnje hrvatske i danske kompanije na izgradnji kontejnerskog terminala.
Jeftiniji i brži transport
Rijeka Gateway će biti najsuvremeniji terminal u ovom dijelu Europe, istaknuto je na predstavljanju projekta. Prednost terminala je dubina mora uz operativnu obalu od čak 20 metara.
Suradnjom Enne Logic i Maerska uspostavit će se logistički koridor iz Rijeke, kroz Hrvatsku, do zaleđa središnje Europe, što će, očekuje se, skratiti i pojeftiniti transport robe iz Azije do srednjoeuropskih zemalja.
Budući terminal bit će dio globalne mreže APM Terminala istodobno koristeći ENNA-ino izvrsno poznavanje lokalnog hrvatskog tržišta.
– Zaposlit ćemo najmanje 300 ljudi na samom terminal, a zajedno s tvrtkama ENNA Logic i Maersk, zaposlit ćemo oko 1100 ljudi u predstojećim godinama, dok će neizravna zapošljavanja biti višestruko veća – istaknuo je direktor Rijeka Gatewaya Koen Benders.
Ulaganje 480 milijuna eura
– U projekt će do 2026. biti ukupno uloženo 480 milijuna eura. To je investicija koja pokriva terminal, ali i cijeli logistički lanac i sve aktivnosti koje su nužne kako bi pravac prema unutrašnjosti logistički funkcionirao efikasno i brzo – rekao je Tomislav Žunić, financijski direktor Rijeka Gatewaya i dodao kako je ovo projekt koji mijenja poziciju Rijeke na logističkoj mapi Europe.
U prvoj fazi terminal će moći primiti i obraditi 650 tisuća kontejnera, a u drugoj fazi više od milijun kontejnera.
Zeleni terminal
U skladu s planovima Maerska da do 2040. potpuno dekarbonizira svoju flotu, i ovaj će terminal koristiti prvenstveno električnu opremu. To se odnosi i na velike obalne dizalice koje ne samo da rade na električnu energiju, nego je i proizvode, prilikom spuštanja kontejnera. Vozila za transport kontejnera unutar terminala također će biti električna, a sve s ciljem postizanja ugljične neutralnosti u budućnosti.
Terminalom će se upravljati sustavom na daljinu, posebnom opremom za praćenje kontejnera. Oprema je to u skladu s strategijom ugljične neutralnosti APM Terminalsa i konceptom Terminal of the Future.
Ulaganje u infrastrukturu
Premijer Plenković rekao je da je izgradnja tog terminala jedan od trenutno najvažnijih infrastrukturnih projekata u zemlji. Uz ovaj projekt, paralelno se radi i na izgradnji nizinske pruge od Rijeke preko Zagreba do mađarske granice, a u tijeku su radovi na cesti D-403 od terminala do čvorišta na riječkoj obilaznici, rekao je predsjednik Vlade.
Potpredsjednik vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković najavio je da se puštanje u promet ceste D-403 očekuje tijekom srpnja ove godine. Podsjetio je da je ugovor o koncesiji za terminal potpisan prije dvije godine.
– Dobili smo respektabilnog koncesionara, APM Terminals kojemu je ovo sedamdeset šesti terminal u svijetu, u suradnji s Enna Logicom, jednom od najrespektabilnijih tvrtki u regiji kada govorimo o logistici i transportu – rekao je Butković.