Gregor Glušič sudjelovao na Danu logistike i transporta
Gregor Glušič, predsjednik uprave Enne Logic i Enne Transport, sudjelovao je na konferenciji Dan logistike i transporta koja je održana u Zagrebu u utorak, 25. studenog 2025., u organizaciji Hrvatske gospodarske komore. Konferencija je okupila predstavnike vlasti i brojne stručnjake iz logističkog sektora.
Sudionicima skupa uvodno se obratio Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture. Istaknuo je da se ulaganja u promet i logistiku isplate i da Hrvatska ide u smjeru jačanja svoje gospodarske i prometne pozicije. Osvrnuo se i na Rijeka Gateway terminal i njegov doprinos razvoju riječkog prometnog pravca. Osim toga, naglasio je i da se u željezničkom sektoru provodi investicijski ciklus vrijedan gotovo 6 milijardi eura.
Gregor Glušič sudjelovao je u panel raspravi pod nazivom Riječka vrata Europe – prometni pravac 21. stoljeća. Uz njega, u raspravi su sudjelovali i Zlatka Gulam Đukić, generalna direktorica MSC Croatia, Zoran Starčević, član uprave tvrtke Cargo partner te Marko Mišković, član uprave Luke Rijeka.
U uvodnom dijelu panela govorilo se o riječkom prometnom pravcu, prilikama za razvoj u budućnosti i o susjednim lukama Koper i Trst.
„Nakon četiri godine, terminal Rijeka Gateway je napokon otvoren. Ali, ne bih to gledao samo kao priliku za Rijeku, već kao priliku za cijeli sjeverni Jadran jer sada luke Koper, Trst i Rijeka imaju mogućnost pretovariti gotovo 3 milijuna TEU-a. Za usporedbu, luka Rotterdam sama ima kapacitet 12 mil. TEU-a. Trebamo surađivati kako bismo mogli dovesti taj teret na sjeverni Jadran. Naravno, preduvjet za sve to je dobra infrastruktura. Bez dobre infrastrukture, cestovne i željezničke, mi nećemo moći dovoditi teret. Bitno je da u budućnosti gledamo na te infrastrukturne projekte zajedno jer Jadran ima potencijala za 6 do 8 milijuna TEU-a, a trenutno nismo ni blizu tome“, izjavio je Glušič.
S njime se složila i Zlatka Gulam Đukić koja Rijeku u budućnosti vidi kao ključan logistički pravac. „Budućnost zasigurno vidimo kroz daljnji rast i razvoj. Puno su se danas spominjale luke Koper i Trst, ali smatram da Rijeka ima ogroman potencijal, pogotovo sada sa 2 kontejnerska terminala i povećanim kapacitetima“.
Da je kvalitetna infrastruktura preduvjet razvoja cijelog logističkog sektora u budućnosti složili su se svi panelisti. No, kako su istaknuli, dok se pruga ne izgradi, vrlo je bitna dobra suradnja i komunikacija svih željezničkih operatera i HŽ Infrastrukture kako bi promet tekao neometano sa što manjim zastojima.
„Moramo razmišljati kakva će ta nizinska pruga biti. U Kopru kad se otvori nova pruga bit će u mogućnosti primiti vlakove od 650 metara, a Europa ide prema 750 metara. Hrvatska mora raditi na tome da se gradi pruga koja će moći prihvatiti vlakove od 750 metara. To znači da se za praktički isti trošak, može voziti 7 ili 8 vagona više, što donosi korist nama, a veliku uštedu donosi i klijentu. Iz Kopra se sada već voze vlakovi s 21 vagonom, a iz Rijeke s 19 vagona. Podržavamo ulaganja, ali moraju biti stručno planirana kako ne bi došlo do toga da se izgradi nizinska pruga, a na kraju može prometovati samo vlak koji nije konkurentan,“ poručio je Gregor Glušič.
Više o konferenciji pročitajte na hgk.hr , jutarnji.hr , forbes.hr
Foto: HGK


