< Natrag na novosti

Leon Dolušić: “Jedan vlak zamjenjuje 50 kamiona“

ENNA Transport planira otpremati 7 vlakova dnevno, što znači 350 kamiona manje na cestama svakoga dana

Datum objave2. rujna 2025.

Zagreb, 2. rujna 2025. – Leon Dolušić, voditelj operative ENNA Transporta u Rijeci, u razgovoru za Poslovni dnevnik predstavio je riječki tim ENNA Transporta te podijelio detalje o pripremama za početak rada na kontejnerskom terminalu Rijeka Gateway, kao i o značaju željezničkog prijevoza za regiju.

U nastavku vam donosimo dijelove razgovora iz Poslovnog Dnevnika:

Mladi tim u Rijeci

ENNA Transport zapošljava oko 200 ljudi u Hrvatskoj i regiji, a riječki tim trenutno čine 42 zaposlenika - 18 strojovođa, 17 pregledača vagona i sedam djelatnika u uredu.

“Prosjek godina nam je 38, što nas čini mladim, ali iskusnim i fleksibilnim timom. To je u našem poslu iznimno važno jer se svakodnevno susrećemo s izazovima koji zahtijevaju brzu prilagodbu. Posebno smo ponosni što ulažemo u buduće kadrove – stipendiranjem učenika Željezničke tehničke škole u Zagrebu osiguravamo da nove generacije strojovođa imaju priliku učiti i razvijati se u sustavu,” istaknuo je Dolušić

Pripreme za početak rada terminala

Pripreme za otvaranje terminala započele su još prije dvije godine. Najzahtjevniji dio bio je zapošljavanje i obuka kadrova, kao i testiranja operativnih procesa.

“Od listopada 2024. počeli smo s probnim postavama vlakova na terminal, u koordinaciji s HŽ Infrastrukturom i Rijeka Gatewayem. Tijekom travnja i svibnja ove godine mjesec dana smo testirali opremu i uvježbavali ukrcaj i iskrcaj kontejnera. Završna ‘generalna proba’ održana je u kolovozu, kada smo doveli šest vlakova dužine 500 metara, tovarenih praznim kontejnerima. Sve je prošlo iznimno uspješno, a danas možemo reći da smo u potpunosti spremni za početak rada terminala,” rekao je Dolušić.

Željeznica umjesto kamiona

Jedna od najvećih prednosti terminala Rijeka Gateway je prelazak s cestovnog na željeznički prijevoz. ENNA Transport planira otpremati oko sedam vlakova dnevno. Kada bi se isti teret prevozio cestom, a ne željeznicom, bilo bi to još 350 kamiona više na cesti svakog dana. “To znači manje gužvi na riječkoj zaobilaznici, manje emisije CO2 i veći stupanj održivosti. Naše lokomotive voze na električni pogon, a na terminalu ćemo koristiti elektro-baterijske manevarske lokomotive, što dodatno smanjuje utjecaj na okoliš,” naglašava Dolušić.

Cijeli intervju možete pročitati na linku.

Loading...