< Natrag na novosti

Leon Dolušić na konferenciji Transport i Logistika

Preduvjet daljnjeg jačanja prometa je izgradnja infrastrukture, posebno suvremene željezničke mreže

Datum objave21. studenoga 2025.

Leon Dolušić, voditelj operative u ENNA Transportu sudjelovao je na konferenciji “Transport i logistika” u organizaciji Poslovnog dnevnika. Konferencija je održana u Zagrebu u četvrtak, 20. studenog 2025. godine.

U panel raspravi „Investicije i razvoj logističke infrastrukture“ diskusija je započela temom geostrateškog položaja Hrvatske i pitanjem je li Hrvatska tranzitna ili logistička država. Dolušić je izjavio kako misli da je Hrvatska i dalje tranzitna zemlja, ali da smo na dobrom putu da postanemo logistička država. „Terminal koji već postoji u Rijeci praktički je jedina ulazna točka, gdje ćemo mi biti, ne samo u tranzitu robe iz nekih istočnih zemalja prema zapadu, nego ćemo mi opskrbljivati svoja trenutna tržišta, ali i otvarati neke nove pozicije u zapadnoj i centralnoj Europi. Stoga mislim da bi uz dodatne investicije i uz potporu države u razvoju infrastrukture i regulatornim uređenjem sustava mogli zasigurno postati logistička država.“

Uz Dolušića, u panel raspravi sudjelovali su i Ivana Bakunić, direktorica Meridiana 16 business park te Stjepan Roglić, predsjednik Savjeta Udruge trgovine i logistike i član NO Orbico Grupe koji su se složili da je Hrvatska na dobrom putu da postane logistička zemlja.

„Ono što nama ključno nedostaje, to je željeznica. Infrastruktura je neophodna da bismo mogli stvarati intermodalne terminale. Rijeka Gateway je sjajan projekt, ali bez željeznice neće u potpunosti ostvariti svoj potencijal.“, dodala je Bakunić.

Kada se govori o planovima za budućnost, neizaobilazna je tema dobre i kvalitetne infrastrukture. U ovom slučaju, nizinska pruga je jedan od ključnih elemenata infrastrukturnog razvoja za budućnost.

„O njoj se priča već od 70ih godina, a nikako da dođe. Sada smo došli do trenutka u kojem država više ne bi trebala imati izgovore da se nizinska pruga ne izgradi. Došli smo do točke gdje država i kao vlasnik te buduće infrastrukture, i kao regulator u kojem bi država morala reagirati na tržištu. Treba stvoriti preduvjete da budemo konkuretni jer u suprotnom sve investicije koje dolaze od privatnih aktera će biti uzaludne jer će nas konkurenti sa sjevernog jadrana,jednostavno prestići i roba će otići tamo gdje se može isporučiti brže, bolje, sigurnije i kvalitetnije.“ rekao je Dolušić o važnosti nizinske pruge.

Osim kvalitetne infrastrukture, neophodna je suradnja javnog i privatnog sektora i prepoznavanje dobrih investicija.

„Jedan od ključnih razloga novih investicija u Hrvatskoj je taj što smo članica EU, ušli smo u Schengen, postali smo dio razvijenog kluba koji će omogućiti razvoj ne samo Hrvatskoj, nego razvoj i zemljama s kojima je Hrvatska povezana“, istaknuo je Stjepan Roglić koji smatra da, u suradnji sa Slovenijom i Italijom možemo preuzeti i dio prometa koji sada ide na sjever Europe.

S njim se složio i Leon Dolušić, ali je naglasio da država treba prepoznati strateške investicije i pomoći investitorima riješavati i otklanjati probleme koji usporavaju projekte i investicije.

„Država je tu zapravo da prepozna investiciju, a investicija ima i bit će ih u budućnosti. Kada dolaze investicije recimo od 20 ili 100 milijuna eura, nije dopustivo da nešto traje 10 godina. Država i lokalna samouprava trebaju reagirati odmah.“

Na kraju rasprave, sudionici su se složili kako Hrvatska može i ima potencijala da postane logistički lider u ovom dijelu Europe, ali moraju se ispuniti svi potrebni preduvjeti, najvažniji među njima je kvalitetna infrastruktura.

Foto: Goran Stanzl/PIXSELL

Loading...