< Natrag na novosti

Petar Glavaš na konferenciji Suvremena logistika, management i lanci opskrbe

Plan je imati promet od sedam vlakova dnevno, što će automatski maknuti 350 kamiona s cesta, istaknuo je Glavaš.

Datum objave22. listopada 2025.

Opatija, 20. i 21. listopada 2025. – Petar Glavaš, član Uprave Enne Transport i Enne Logic, sudjelovao je na konferenciji Suvremena logistika, management i lanci opskrbe koja se održala 20. i 21. listopada u Opatiji. Konferenciju je organizirala medijska kuća Business Media Croatia pod pokroviteljstvom Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Hrvatske udruge poslodavaca i Lučke uprave Rijeka, a u dva dana okupila je predstavnike vlasti i brojne stručnjake iz logističkog sektora Hrvatske i regije.

Sudionicima konferencije ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković poručio je da je u sljedećih 10 godina u vrhu prioriteta željeznička infrastruktura, točnije projekt nizinske pruge od Rijeke do Zagreba, što je „zahtjevan projekt procijenjene vrijednosti 3 milijarde eura“. Osim toga, Butković je naglasio kako bez logističke i transportne industrije nema svjetskog slobodnog tržišta.

Prvi dan obilježile su prezentacije, izlaganja i panel rasprava o ulozi jadranskih luka u novom logističkom preslagivanju Europe na kojoj su sudjelovali Tomislav Rosandić, član Uprave Rijeka Gatewaya, Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka, i Matej Kutle, voditelj odjela prodaje Luke Split.

Na drugom danu konferencije, Petar Glavaš sudjelovao je u panel raspravi o izgradnji prometne infrastrukture do 2030. godine te razvoju luka, koridora i logističkih centara, privatnim i javnim ulaganjima. Uz Glavaša, u panelu su sudjelovali i Milan Vuković iz Uprave za željezničku infrastrukturu u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, Petar Šimić, predsjednik Uprave Primacošpeda, Ivić Vodopija, direktor za Istočnu Europu Maersk Linea, i Hrvoje Ordulj iz Hrvatskih autocesta.

Petar Glavaš istaknuo je da je ENNA Transport spreman za prihvat povećanih količina tereta nakon otvaranja terminala na Zagrebačkoj obali te da im je plan imati promet od sedam vlakova dnevno, što će maknuti 350 kamiona dnevno s cesta. Ivić Vodopija istaknuo je Maersk-ovo ulaganje od 300 do 400 milijuna eura u Zagrebačku obalu i i rekao kako time neće smanjiti prisutnost u Luci Koper, gdje su također najveći partneri. “Naša prisutnost u obje luke znači da možemo i ponuditi više ticanja brodova i biti konkurentniji na tržištu“ istaknuo je Vodopija. S njime se složio i Šimić, koji je rekao da su špediteri zadovoljni povećanjem prometa, ali taj rast tereta treba popratiti i dodatnim kadrovima koji sudjeluju u otpremi. Dodao je i da je željeznica već sada sposobna prevesti nove količine kontejnera, ali bi se trebala bolje organizirati i dati prednost teretnom u odnosu na putnički promet.

Ostatak konferencije donio je razgovore o skladišnim sustavima, distribuciji, umjetnoj inteligenciji i kibernetičkim prijetnjama koje uvelike transformiraju sektore logistike i transporta.

Više o konferenciji pročitajte na: link , link

foto: Goran Pleić/BMC

Loading...