< Natrag na novosti

Petar Glavaš na konferenciji “TEN-T mreža: Prometna povezanost za konkurentnije gospodarstvo”

Član uprave ENNA Transporta i ENNA Logica na konferenciji 24sata

Datum objave29. travnja 2025.

Zagreb, 29. travnja 2025. - Petar Glavaš, član Uprave ENNA Transporta i ENNA Logica, sudjelovao je na konferenciji “TEN-T mreža: Prometna povezanost za konkurentnije gospodarstvo”, održanoj u Zagrebu u ponedjeljak, 28. travnja 2025. godine. Konferenciju je organizirao 24 sata pod pokroviteljstvom Ministarstva mora prometa i infrastrukture, a okupila je predstavnike javnog i privatnog sektora. TEN-T je naziv za transeuropsku prometnu mrežu, odnosno planiranu mrežu cesta, željeznica, zračnih luka i vodne infrastrukture u Europskoj uniji.

Petar Glavaš sudjelovao je u uvodnom panelu konferencije pod nazivom “Logistika i upravljanje lancem opskrbe: Multimodalna prometna rješenja”. Uz njega, na panelu su sudjelovali Ivić Vodopija, direktor MAERSK-a za istočni Jadran i srednju Europu, Hrvoje Ordulj, šef Odjela za sigurnost prometa HAC-a, Ivan Kršić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture i Vojko Kocijan, voditelj odjela za razvoj i projekte Lučke uprave Rijeka.

Petar Glavaš uvodno je predstavio diviziju Logistika ENNA Grupe te tvrtke ENNA Transport i ENNA Logic. Istaknuo je i veliko ulaganje u Rijeka Gateway kontejnerski terminal, ali i upozorio na izgradnju željezničke infrastrukture koja otežava prijevoz tereta.

– Svi prijevoznici podržavaju ulaganja u infrastrukturu, međutim moramo biti svjesni da je roba već tu, terminal se otvara ove godine, a mi moramo pronaći model kako prevesti tu robu uz ove dugoročne radove na prugama – rekao je Glavaš i dodao da će se najavljena nizinska pruga od Rijeke do Zagreba graditi godinama. Kao primjer naveo je da je projektiranje pruge Dugo Selo – Križevci – Koprivnica počelo prije više od 10 godina, a pruga još nije dovršena, a u pitanju je tehnički znatno jednostavnija pruga, u odnosu na nizinsku prugu od Rijeke do Zagreba gdje je predviđen niz dugačkih tunela.

U tom kontekstu, Glavaš je naglasio važnost bliske suradnje s HŽ Infrastrukturom, ali i istaknuo da je potrebno sagledati širu sliku i razviti inovativna rješenja koja će omogućiti brži, učinkovitiji i konkurentniji željeznički prijevoz robe.

– Kao privatni sektor, prisutni smo na tržištu više od deset godina i vjerujemo da možemo značajno doprinijeti njegovom unaprjeđenju kroz stečeno iskustvo. Važno je istaknuti da privatni operateri danas drže oko 60 posto tržišta, što predstavlja značajnu količinu robe kojom upravljaju privatni željeznički prijevoznici. Naš je cilj da moderni terminali koje gradimo ne postanu uska grla kada se spoje na širu prometnu mrežu, zbog čega apeliramo na sve dionike da vode računa o cjelokupnom prometnom kontekstu – rekao je član uprave ENNA Transporta i ENNA Logica.

Komentirajući radove na prugama, Ivan Kršić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture, rekao je da se suočavaju s dva velika izazova kada je riječ o bržoj provedbi projekata. Prvi je nedostatak projektanata na hrvatskom tržištu te se tako sve češće događa da tvrtke, iako dobivaju ugovore, zbog manjka stručnog kadra nisu u mogućnosti ispoštovati zadane rokove. Drugi veliki izazov su administrativne procedure u Hrvatskoj. Kao primjer, spomenuo je kako su za projekt nove pruge od Hrvatskog Leskovca do Karlovca morali 10 mjeseci raditi monitoring utjecaja povećanja željezničkog prometa na žabe i rode u Draganiću, premda pruga tim područjem prolazi već 150 godina.

Više o konferenciji možete pročitati na portalu 24sata.

Foto: Marko Prpić/PIXSELL

Loading...