Portal Telegram: “Ovaj željeznički cargo operater zamijenit će 350 kamiona dnevno, radi prekretnicu za hrvatsko gospodarstvo“
Zagreb, 13. listopada 2025. - Portal Telegram objavio je priču o ENNA timu u Rijeci. Leon Dolušić iz Enne Transport i Anamaria Jurinović iz Enne Logic objasnili su kako su se pripremali za prijevoz tereta s novog Rijeka Gateway terminala, zašto je željeznica nezamjenjiv oslonac održive logistike i kako Rijeka postaje nezaobilazni logistički hub ovog dijela Europe.
U nastavku donosimo uvodni dio članka:
Bez jake željeznice nema ni jake luke. Ovo pravilo suvremenog transporta koje vrijedi za Hamburg, Antwerpen i Rotterdam, ključno je i za razvoj naše najveće luke, Rijeke. A ove jeseni riječka luka dočekala je realizaciju najveće investicije u svojoj povijesti, otvorenje terminala Rijeka Gateway.
To je najsuvremeniji kontejnerski terminal u ovom dijelu Europe koji s dubinom mora od 20 metara i duljinom obale od 400 metara može primiti najveće svjetske kontejnerske brodove. No, kada brodovi iskrcaju kontejnere, taj teret mora čim brže otići s terminala.
A za to je najbolji izbor željeznica jer nudi puno veći kapacitet prijevoza u odnosu na cestovni promet. U slučaju Rijeka Gateway terminala (RGW), glavnu ulogu u prijevozu tereta od Rijeke do tržišta istočne i centralne Europe ima ENNA Transport, prvi hrvatski privatni željeznički cargo prijevoznik.
Oko 350 kamiona manje zahvaljujući vlakovima
“Svaki naš vlak može prevesti 76 kontejnera od 20 stopa, dok jedan kamion može prevesti samo jedan kontejner. Kako ENNA Transport planira otpremati okvirno od pet do sedam vlakova iz Rijeke na dan, u prosjeku će naši vlakovi zamijeniti oko 350 kamiona dnevno, što je 350 kamiona manje na autocesti, riječkoj zaobilaznici i u konačnici u samom gradu Rijeci”, objašnjava nam Leon Dolušić, voditelj operative u riječkom uredu Enne Transport, koji je zadužen za cjelokupno upravljanje tereta željeznicom iz Rijeke prema unutrašnjosti i obrnuto.
Dok ENNA Transport preuzima ključnu funkciju povezivanja Rijeke s tržištima, sestrinska logistička tvrtka ENNA Logic suvlasnik je terminala. Za koordinaciju željezničkih i pomorskih aktivnosti zadužen je riječki ured Enne Logic koji vodi Anamaria Jurinović.
I ona, poput njezinog kolege Dolušića ističe kako luka, koliko god bila tehnički opremljena, logistički napredna i kapacitirana za prihvat golemih brodova, ne može ostvariti puni potencijal bez kvalitetne povezanosti s kontinentalnim zaleđem.
“U vremenu kada cestovni promet postaje sve skuplji i zagušeniji, a zelene politike nameću strože standarde, željeznica se pokazuje kao nezamjenjiv oslonac održive logistike”, objašnjava Jurinović.
Ostatak članka pročitajte na telegram.hr .